fbpx

Klanten helpen klanten. Het is geen marketing, het is leven.

Klanten helpen klanten. Het is geen marketing. Het is leven.

Je herkent dit vast als coach: je weet dat reviews belangrijk zijn, alleen heb je niet de tijd, energie en kennis om je erin te verdiepen.

Wat veel coaches doen is het vragen van een testimonial. Via e-mail of op een briefje. Soms pal na een sessie of zelfs tijdens. De reacties die coaches daarop terugkrijgen zijn vaak zó positief, dat je soms niet kunt geloven dat ze waar zijn. Je vraagt je af: hoe oprecht en authentiek kan een cliënt zijn pal na een sessie? Of via een e-mail direct naar de coach?

Vaak lees je meest positieve hoera-verhalen. Wees eerlijk: als je dit zelf leest op de site van iemand anders, zou je er dan werkelijk door geraakt worden? Zou je het geloven? Of zou denken: dit is vast door een bekende geschreven? De vraag is hoe oprecht, authentiek en kwetsbaar je als coach bent als het gaat om het plaatsen van testimonials. 

Dit klinkt overigens heel logisch. Als je kunt kiezen voor een super positieve review of een meer neutrale, dan kies je toch altijd voor die meest positieve?

Zou je denken.

De werkelijkheid is anders. We krijgen online (en offline) zoveel marketingtaal om onze oren. Mensen geloven bedrijven simpelweg niet meer (direct). Een door jou geplaatste, extreem positieve testimonial, wordt vliegensvlug in ons brein omgezet als marketingtaal met een intens hoog bla-bla gehalte. En verschilt hiermee niets van een zelf geschreven tekst of advertentie.

Werkelijke authenticiteit creëer je niet door zelf van invloed te zijn op je reviews. Werkelijke authenticiteit creëer je door jouw klant aan het woord te laten.

Begrijp me niet verkeerd. Je kunt je positieve testimonials op de oude manier blijven plaatsen, weet dan wel dat:

- Potentiële klanten jouw zelf geplaatste hoera-testimonials negeren;
- zij hierdoor een minder overtuigende klik met je ervaren;
- je een kans mist op meer en betere klanten.

Het werkelijk overtuigen van iemand die op de drempel staat om een introductiegesprek bij je te boeken vraagt om absolute authenticiteit. Zonder dat jij daar zelf invloed op hebt. Dit is werkelijke overgave. Je stelt je kwetsbaar op en toont moed. Voor potentiële klanten is dit een (onbewust) signaal dat ze zich bij jou ook kwetsbaar kunnen opstellen. Je schept een band.

Hoe pak je dit aan?

Met onafhankelijke, authentieke reviews, geschreven door jouw klanten. Continu, vers en up-to-date. Review-content die ervoor zorgt dat jij 80% van je marketing laat doen door je klanten. Via het onafhankelijke systeem waarin dit allemaal mogelijk is voor je: Coachscore.

Wat is Coachscore?

Coachscore is de onafhankelijke reviewtool voor coaches, lichtwerkers en bewuste ondernemers, waarmee je eenvoudig, snel en automatisch review-verzoeken kunt uitsturen, beheren en promoten. Coachscore werkt samen met Klantenvertellen/KiyOh als technische motor, marktleider in Nederland met meer dan 13.000 klanten. 

Met Coachscore verhoog je je betrouwbaarheid en maak je van nieuwsgierige bezoekers, échte klanten.

Hoe werkt Coachscore?

1. Stuur eenvoudig een gepersonaliseerd reviewverzoek naar al je klanten: 

2. Beheer je reviews en score in een handig systeem:

Reageer op je beoordelingen. 'Verander beoordeling' betekent dat je contact op kunt nemen bij een geschil of negatieve beoordeling. NIET dat je zelf de beoordeling kunt veranderen of verwijderen. :)

3. Toon jouw gemiddelde cijfer op je website en overtuig bezoekers:

De widget aan de rechterkant is in principe overal te plaatsen. Ook in je header of footer.

4. Ontvang gele sterren bij je zoekresultaten in Google en val op:

Note: de gele sterren die je hier ziet zijn die van de reviewpagina (klantenvertellen.nl).

Waarom onafhankelijke reviews?

  • 86% bekijkt reviews voor lokale bedrijven*
  • 91% vertrouw online reviews alsof het gaat om een persoonlijke aanbeveling (18-34 jaar)*
  • Google kan je score overnemen in de zoekmachine, hierdoor val je op en verbeter je je vindbaarheid
  • Reviews zijn dé online mond tot mond-reclame
  • Je leert en groeit van de reviews die je ontvangt

*Brightlocal, 2018

Wat is er authentieker dan een review waarvan potentiële klanten weten dat je zelf niet aan de inhoud hebt gezeten? Waar je geweldige en mogelijk opbouwende punten worden vertoond? Waardoor je mag groeien als coach? En zo meer en betere klanten beter kunt helpen? 

Voor wie is Coachscore (niet)?

+ Je werkt als bewuste ondernemer, coach, trainer of therapeut en weet dat je meer moet doen met reviews.
+ Je onderneemt met een diepere missie, way beyond money.
+ Je geeft trainingen aan individuen of groepen.
+ Je geeft cursussen of workshops.
+ Je draagt op jouw unieke manier bij aan het bewustzijn in de wereld
- Je werkt als coach en hebt een handjevol klanten per maand. Je kunt wellicht beter eerst je eigen testimonials zo optimaal mogelijk inzetten.

Wat kost Coachscore? 

Coachscore kost 37 euro per maand of 39 euro als je per kwartaal betaald (beide zijn jaarabonnementen). Een investering die gelijk staat aan ongeveer een halve coachsingsessie per maand. Of: één nieuwe klant die zes sessies bij je komt doen.

Wat zeggen klanten?

Liane den Hartog - Viervragen.nl

"Mensen refereren wel eens aan de reviews die ze hebben gelezen. Mensen lezen ze dus, dat is fijn. Of ik er daadwerkelijk meer klanten door krijg, durf ik op dit moment nog niet te zeggen. Ik geloof dat mensen bij me komen als het nodig is. Reviews kunnen daarbij ondersteunen." 

Noeska Adriana Coaching - Noeskapak.com 

"Het stukje reviews voelde altijd aan als een grote klus. Om deze reden heb ik het heel lang uitgesteld. In m’n achterhoofd baalde ik steeds dat ik m’n belangrijkste marketingtool niet inzet: reviews. Ik wil beter worden, ik wil dat mensen oprecht zijn. Ik denk dat mensen via een onafhankelijke tool veel oprechter durven zijn. Mijn ervaring met Coachscore is dat het spannend is om reviews te vragen, maar ook zó waardevol. De eerste 10 reviews geven me een 10. Het laat zien dat ik op de juiste weg ben. Dit motiveert en draagt bij aan m'n drive. En, na het posten van een screenshot van m'n Coachscore-reviews op Insta kreeg ik twee nieuwe aanvragen voor coaching!"

Ben je enthousiast? Begin met 33 dagen Coachscore!

Je kunt Coachscore vrijblijvend 33 dagen proberen (zonder verplichtingen, zonder kosten). Groei als coach met échte reviews.

✓ Alle voordelen en opties.
✓ Geen kosten, geen kleine letters.

*No spam. Ik kan je af en toe een mailtje sturen met praktische tips. :)

Heb je vragen? 

Neem contact op of app Coachscore op +31644668838 (Nieck), ik kom snel bij je terug.

Veelgestelde vragen

Wat als ik een laag cijfer krijg? Heb ik daar controle op?

We vinden hoor- en wederhoor belangrijk. Wanneer de onvoldoende komt van iemand waarbij het verzoek is uitgestuurd via het systeem, dan geeft het systeem je 21 dagen om te bemiddelen. Jij krijgt de kans om je verhaal te doen. De cliënt krijgt de kans om de review aan te passen, maar is hiertoe niet verplicht. Zijn de 21 dagen verstreken, dan blijft het cijfer staan.

Maar vrees niet. Een oprechte reactie op een lager cijfer kan juist in je voordeel werken. Het brein is altijd op zoek naar non-perfectie. Dit weerleggen laat zien dat je mens bent en meer hoef je niet te doen.

Ik heb duizenden volgers op Instagram en haal hier mijn klanten vandaan. Wat heb ik aan Coachscore?

Je bent al goed aanwezig via social media en haalt hier veel (of al) je klanten vandaan? Geweldig! In dit geval gaan geïnteresseerden je opzoeken via andere kanalen zoals Google. Ze gaan je website bezoeken. Je zal versteld staan hoe vaak jouw (merk-)naam wordt ingetikt in Google. In deze zoekresultaten en op je website wil je net zo kunnen overtuigen als via Instagram of Facebook. Het is zonde om je overtuigingskracht op Instagram te doen verwateren met een niet-overtuigende website. Een website zonder onafhankelijke reviews is niet per definitie niet-overtuigend, maar biedt altijd ruimte voor meer authenticiteit. Daarnaast kan je je onafhankelijke reviews ook inzetten op Instagram (door bijvoorbeeld een screenshot te maken en deze in je verzameling van Stories te posten). Hierdoor creëer je tweerichtingsverkeer, synergie tussen beide kanalen. Win-win, omdat beide kanalen elkaar versterken. Dit wil je.

TOP