Groei als coach met échte reviews

5/5

Als coach of lichtwerker ben je vaak goed in wat je doet, alleen ben je niet altijd optimaal online zichtbaar.
Herkenbaar?

– Je weet dat reviews belangrijk zijn, alleen heb je niet de tijd, energie en kennis om je erin te verdiepen;
– Je vraagt soms zelf om testimonials via e-mail of op een briefje en werkt die dan zelf uit;
– Je kiest meest positieve en plaatst deze vervolgens op je website. 

“Dagelijks krijgen we soms duizenden marketingberichten om onze oren. Mensen geloven bedrijven simpelweg niet meer (direct). Een zelf geplaatste, extreem positieve testimonial, wordt snel in ons brein omgezet als marketingtaal. En verschilt hiermee weinig van een zelf geschreven tekst of advertentie.”

Onafhankelijke reviews: online transparantie

Transparantie is key. Werkelijke transparantie creëer je niet door zelf van invloed te zijn op je reviews maar door je klant aan het woord te laten zonder dat jij daar zelf invloed op hebt.

Aan jouw kant vraagt dit om een stukje kwetsbaarheid en overgave. Voor potentiële klanten is dit een (onbewust) signaal dat ze zich bij jou ook kwetsbaar kunnen opstellen. Je schept een eerste band. 

Hoe doe je dit?

Je verzamelt, beheert en overtuigt via onafhankelijke, authentieke reviews, geschreven door jouw klanten. Automatisch en up-to-date. Review-content die ervoor zorgt dat jij 80% van je marketing laat doen door je klanten. Via het onafhankelijke systeem waarin dit allemaal mogelijk is voor je: Coachscore.

Wat is Coachscore?

✓ Coachscore is de onafhankelijke review-tool voor coaches, lichtwerkers en ondernemers;
✓ waarmee je eenvoudig, snel en automatisch reviews kunt beheren en promoten;
✓ Coachscore werkt samen met Klantenvertellen als technische motor, marktleider in Nederland met meer dan 13.000 klanten.

Met Coachscore verhoog je je transparantie, authenticiteit en online aanvragen.

Hoe werkt Coachscore?

1. Stuur eenvoudig een gepersonaliseerd review-verzoek naar al je klanten:

2. Beheer je reviews en score in een handig systeem:

 

Reageer op je beoordelingen. (‘Verander beoordeling’ betekent dat je contact op kunt nemen bij een geschil of negatieve beoordeling. NIET dat je zelf de beoordeling kunt veranderen of verwijderen. :))

3. Toon jouw gemiddelde cijfer op je website en overtuig bezoekers in alle fasen van hun klantreis:

4. Ontvang gele sterren bij zoekresultaten op het Klantenvertellen-domein in Google en val ook hier op:

 

Note: de gele sterren die je hier ziet zijn die van de review-pagina (klantenvertellen.nl).

Waarom onafhankelijke reviews?

  • 92% bezoekers bekijkt reviews voor een aankoop
  • 91% vertrouwt online reviews alsof het gaat om een persoonlijke aanbeveling (18-34 jaar)*
  • Google Mijn Bedrijf zal je score overnemen in de zoekmachine, hierdoor val je op
  • Reviews zijn dé online mond tot mond-reclame
  • Je leert en groeit van de reviews die je ontvangt

*Brightlocal, 2018

Wat is er transparanter dan een review waarvan potentiële klanten weten dat je zelf niet aan de inhoud hebt gezeten? Waar je geweldige en mogelijk opbouwende punten worden vertoond? Waardoor je mag groeien als coach? En zo meer en betere klanten beter kunt helpen? 

Voor wie is Coachscore (niet)?

+ Je werkt als coach, ondernemer, trainer of therapeut en weet dat reviews belangrijk zijn.
+ Je onderneemt met een diepere missie, dit gaat verder dan enkel omzet draaien.
+ Je coacht of geeft training aan individuen of groepen.
+ Je geeft cursussen of workshops.

– Je helpt een handjevol klanten per maand. Wellicht beter eerst je eigen testimonials zo optimaal mogelijk inzetten.

Wat kost Coachscore?

Coachscore kost 39 euro per maand (jaarabonnement). 

Een investering die gelijk staat aan ongeveer een halve coachsingsessie per maand. Of: één nieuwe klant die zes sessies bij je komt doen.

Wat zeggen klanten?

Liane den Hartog – Coach – Viervragen.nl

 

“Mensen refereren wel eens aan de reviews die ze hebben gelezen. Mensen lezen ze dus, dat is fijn. Of ik er daadwerkelijk meer klanten door krijg, durf ik op dit moment nog niet te zeggen. Ik geloof dat mensen bij me komen als het nodig is. Reviews kunnen daarbij ondersteunen.”

Noeska Adriana Coaching – Coach -noeskaadrianacoaching.com

“Het stukje reviews voelde altijd aan als een grote klus. Om deze reden heb ik het heel lang uitgesteld. In m’n achterhoofd baalde ik steeds dat ik m’n belangrijkste marketingtool niet inzet: reviews. Ik wil beter worden, ik wil dat mensen oprecht zijn. Ik denk dat mensen via een onafhankelijke tool veel oprechter durven zijn. Mijn ervaring met Coachscore is dat het spannend is om reviews te vragen, maar ook zó waardevol. De eerste 10 reviews geven me een 10. Het laat zien dat ik op de juiste weg ben. Dit motiveert en draagt bij aan m’n drive. En, na het posten van een screenshot van m’n Coachscore-reviews op Insta kreeg ik twee nieuwe aanvragen voor coaching!

Enthousiast? Probeer Coachscore nu 14 dagen vrijblijvend!

Je kunt Coachscore vrijblijvend 14 dagen proberen:

✓ Alle voordelen en opties.
✓ Geen kosten, geen kleine letters.

*No spam. 

Heb je vragen?

Neem contact op of stuur een Whatsapp naar +31644668838 (Nieck), ik kom snel bij je terug.

Veelgestelde vragen

Wat als ik een laag cijfer krijg? Heb ik daar controle op?

We vinden hoor- en wederhoor belangrijk. Wanneer de onvoldoende komt van iemand waarbij het verzoek is uitgestuurd via het systeem, dan geeft het systeem je 21 dagen om te bemiddelen. Jij krijgt de kans om je verhaal te doen. Je klant krijgt de kans om de review aan te passen, maar is hiertoe niet verplicht. Zijn de 21 dagen verstreken, dan blijft het cijfer staan.

Maar vrees niet. Een oprechte reactie op een lager cijfer kan juist in je voordeel werken. Je laat zien dat je mens bent en dat niet alles ‘perfect’ is, meer hoef je niet te doen.

Ik heb duizenden volgers op Instagram en haal hier mijn klanten vandaan. Wat heb ik aan Coachscore?

Je bent al goed aanwezig via social media en haalt hier veel (of al) je klanten vandaan? Geweldig! In dit geval gaan geïnteresseerden je opzoeken via andere kanalen zoals Google. Ze gaan je website bezoeken. Je zal versteld staan hoe vaak jouw (merk-)naam wordt ingetikt in Google. In deze zoekresultaten en op je website wil je net zo kunnen overtuigen als via Instagram of Facebook. 

Het is zonde om je overtuigingskracht op Instagram te doen verwateren met een niet-overtuigende website. Een website zonder onafhankelijke reviews is niet per definitie niet-overtuigend, maar biedt altijd ruimte voor meer authenticiteit. Daarnaast kan je je reviews ook inzetten op Instagram (door bijvoorbeeld een screenshot te maken en deze in je verzameling van Stories te posten). Hierdoor creëer je tweerichtingsverkeer, synergie tussen beide kanalen. Win-win, omdat beide kanalen elkaar versterken.