fbpx

Coachscore vs. Google Reviews?

text-logo-coachscore

Ik doe al iets met Google Reviews, wat heb ik dan aan Coachscore?” is een vraag die ik regelmatig krijg. De antwoorden vind je hier.

Google Reviews en Coachscore bieden verschillende opties om reviews te verzamelen. Naast deze overeenkomst, is bijna niet te spreken van concurrentie. Beide partijen hebben een compleet eigen focus.

Hieronder lees je over de verschillen tussen Coachscore en Google Reviews. 

1. Verschil in focus

1.1 Google heeft, onder de streep, één belang: zoveel mogelijk omzet genereren. Niet goed, niet slecht, het is zoals het is en we dragen er, door gebruik te maken van de zoekmachine, allemaal aan bij .

Google haalt ~85% van haar inkomsten uit advertenties, dit is focus. Reviews zijn in die zin een ‘bijproduct‘ zonder direct verdienmodel. 

Dit zie je terug in bijvoorbeeld geleverde support. Een spammy 1-ster rating in Google blijft tot in den treure een 1-ster rating. Er is geen support of geschillencommissie om je te helpen.

1.2 Coachscore is ontstaan vanuit één essentie. Bijdragen aan het verhogen van het bewustzijn op aarde en ondersteunen in de shift die nu gaande is.

Coachscore reviews als productfocus. Zonder reviews geen Coachscore. Na een onterechte review waarbij je kunt aantonen dat deze niet vanuit een klant komt (komt niet via Invite Link) dan zijn we daar om te helpen.

Coachscore als tool draagt bij door coaches te helpen met transparantiezichtbaarheid en online aanvragen. Coach-zoekenden wordt het gemakkelijker gemaakt om een geschikte coach te vinden. 

2. Promotie-mogelijkheden

2.1 Google: zoekopdracht
Google Reviews zijn zichtbaar na een zoekopdracht op de naam van het bedrijf in Google, zie de groene pijl:

Google Reviews Inner Beauty Retreat

Bezoekers zien Google Reviews in Google Mijn Bedrijf of mogelijk in Google Ads (bij 100+ reviews in de laatste 12 maanden). Heb je wel een Google Mijn Bedrijf maar zoekt een bezoeker niet op je merknaam of heb je geen Google Ads? Dan krijgen bezoekers je Google Reviews niet te zien.

Google Reviews zijn van nature enkel zichtbaar in Google.

2.2 Coachscore: inzetbaar in hele klantreis
Coachscore reviews zijn inzetbaar in diverse fasen van de klantreis.

Allereerst worden ze vertoond in Google Mijn Bedrijf, zie afbeelding (reviews worden verzameld op het domein van partner Klantenvertellen/KiyOh):

Resultaat na zoekopdracht ‘noeska adriana coaching’

Een zoekopdracht op ‘Noeska Adriana Reviews’ levert het volgende op:

Gele sterren na zoekopdracht ‘noeska adriana coaching reviews’

Voorheen vertoonde Google gele sterren (snippets) ook op het hoofddomein (op pagina’s behalve homepage), hier is Google mee gestopt. Gele sterren zijn nog wel zichtbaar op het Klantenvertellen-domein, zoals je hierboven ziet.

“Coachscore reviews worden pas écht interessant op de plek waar je van bezoekers klanten wilt maken: op je website zelf.”

Laten we kijken naar de verschillende mogelijkheden om reviews in te zetten op je website.

1. Reviews in slider

Bovenstaande weergave is te realiseren via een plugin in WordPress. Een Coachscore-variant van de widget (Coachscore by Klantenvertellen) is in de maak.

Deze slider is op iedere pagina te plaatsen, denk aan de homepage of op een pagina waar je bezoekers wilt overtuigen, zoals op een salespage. Nieuwe reviews worden automatisch meegenomen, na de implementatie van de slider op je website hoef je niet meer handmatig aan de slag.

2. Coachscore-widget

2.1 In Footer

Coachscore-widget in de footer

Het plaatsen van de widget in je footer laat deze op iedere webpagina met footer terugkomen, hierdoor zijn deze overal zichtbaar om bezoekers te informeren en overtuigen.

2.2 Als ‘zwevende’ widget

‘Zwevende’ widget op Viervragen.nl

De ‘zwevende’ variant van de widget toont maximale overtuiging op pagina’s waar jij dat wilt. Implementatie is een maatwerk-oplossing en hangt af van je gebruikte CMS waarbij wij je kunnen helpen.

3. Via XML-feed

Een XML-feed bevat review gegevens, zoals de score en reviews per klant. Deze is te gebruiken als maatwerk-optie, zie het voorbeeld hieronder.

Overige verschillen

– Binnen het Coachscore-systeem kan je maatwerk vragen instellen en de uitnodigingtekst personaliseren om optimaal te leren en groeien van feedback, Google biedt hierin geen opties.
– Om Google Reviews te ontvangen is het voor gebruikers verplicht om een gmail-account te hebben, dit heeft lang niet iedereen, waardoor je aantal potentiële reviews afneemt.
– Met Coachscore kan je klanten automatisch na een aantal dagen een herinnering sturen, mocht deze de review niet hebben ingevuld. Dit verhoogt het aantal reviews. 
– Er zijn toffe manieren om in je Instagram Highlights ook je reviews te laten zien (check @noeskaadriana of @marleenonamission als voorbeeld). Zij krijgen hierdoor aanvragen binnen. Zeker, dit kan met Google Reviews ook, maar vond het leuk om het erbij te vermelden en een voorbeeld te laten zien:


– Google Reviews is gratis, Coachscore kost € 39,- per maand. Weet dat je er een gepassioneerde marketeer bij krijgt die je zal helpen en er alles aan zal doen om de investering (wat zal het zijn, een halve coaching-sessie per maand?) zich zal gaan terugverdienen. 

Conclusie
Google Reviews en Coachscore zijn geen concurrenten. Beide hebben een geheel eigen focus. Google doet reviews ‘erbij’, voor Coachscore zijn ze alles. Als ik de vraag krijg adviseer ik klanten, indien relevant, om naast Coachscore reviews ook een aantal Google Reviews te verzamelen. 

Kiezen voor Coachscore gaat verder dan het kiezen voor een tool. Je kiest voor de intentie. Je kiest voor verandering. Niet alleen in je eigen business, óók collectief. 

Mocht je vragen hebben over dit artikel of over Coachscore, neem gerust contact op.

Deel deze post
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Translate »
× Chatten