fbpx

“Waarom Coachscore en niet een andere partij?”

Dit was de vraag die ik kreeg nadat ik een coach koud had benaderd via mail met vrijblijvend advies op maat om haar testimonials effectiever in te zetten. Er ontstond er een conversatie, waarbij ze me me onderstaande vraag stelde:

Ik heb al gekeken naar coachscore natuurlijk maar er zijn er meer en ook met lagere maandbedragen. Maar je kunt me ongetwijfeld overtuigen waarom ik voor coachscore kies en niet voor een ander? 😉

— Terechte vraag

Hi Marleen,

Ha, ja, dat zou ik zeker moeten kunnen. Ik moest er even voor gaan zitten, wil het zo duidelijk mogelijk voor je verwoorden. Misschien helpt deze analogie. Stel, je wilt op vakantie naar Portugal en je hebt twee keuzes: een reisbureau dat een handjevol reizen aanbiedt naar alle landen in heel Europa (waaronder Portugal) en een kleine aanbieder (een gepassioneerd stel!) die zich specifiek richt op unieke reizen naar Portugal. Laatstgenoemden gaan al 20 jaar naar Portugal en kennen het land door en door. Alle ins en outs. Ze tonen betrokkenheid en willen niets liever dan jou een onvergetelijke, passende reis bieden. Reizen regelen is hun passie, Portugal hun leven en jou een onvergetelijke tijd geven de missie. Zij laten je de plekjes zien waar je de rest van je leven over zal spreken tegen vrienden en kennissen.

Goed, nu concreet. 😉 

Je kiest voor Coachscore omdat je meer wilt dan enkel het vragen om een review. Je wilt weten welke vragen je stelt. Hoe je ze stelt. Op welk moment. Hoe je het percentage cliënten dat een review invult verhoogt. Hoe je reviews slim op je website kunt plaatsen. Hoe je ze in je website (of in social en Google) inzet. Hoe je reageert op een review. Hoe je omgaat met een minder positieve. En nog zoveel meer. Het vragen van een ogenschijnlijk eenvoudige review omvat zoveel aspecten. Het is bijna kunst (voor mij is het dat, ha!). 

Coachscore zou een platform kunnen worden met honderden of duizenden coaches in allerlei branches met daarop hun reviews. Hierop kunnen coach-zoekenden de ideale coach vinden die bij hun past. Kijk gerust hoe de eerste klanten Coachscore toepassen. Noeska Adriana CoachingPerfect PerformanceMilo Education en Viervragen.nl (reviewpagina).

Van laatstgenoemde een screenshot in Google, waar je heel duidelijk rechtsonder ‘Reviews van internet’ ziet met 9,4/10 Klantenvertellen. Dit zien jouw klanten als ze jou Googelen (en dat gaan ze doen, ook als ze via Instagram komen). Hierdoor versterk je je positie in de reis die de klant aflegt om uiteindelijk wel of niet voor je te kiezen aanzienlijk. Hieronder iets meer over het technische aspect van het zijn van Google Partner.

Technisch gezien draait Coachscore (CS) op Klantenvertellen, marktleider in Nederland met 13.000 klanten (samen met KiyOh, beide zijn één). Dit maakt dat het merk zelf al een jaar of 10 (volgens mij) meegaat in NL en je kunt aannemen dat veel websitebezoekers bewust dan wel onbewust hun logo al eens voorbij hebben zien komen (aanname hoor, ik vermoed dat dit nooit is getest). Feedback Company en Trustpilot zijn eveneens grote spelers. Allen Google Partners, goed voor de sterren in Google (organisch, bij Google ‘Mijn Bedrijf en in Google Ads). Hier de complete lijst, mocht je het interessant vinden.

Dan is er nog een handjevol spelers die geen Google Partner is en vast ook goed werk leveren. Stukje voordeliger, zeker weten.

Ik zeg wel eens: de -laten we zeggen- 30 minuten coachen die Coachscore kost per maand staat gelijk aan zes extra klanten per jaar (uitgaande van één sessie per klant, in werkelijkheid ligt het gemiddelde vast hoger). Naast een tool heb je er ook een heel gepassioneerde en strategische marketeer bij die je gevraagd en ongevraagd (dit had je wel door) tips geeft waar je op lange termijn de vruchten van plukt. Coachscore is hierdoor beduidend meer dan een reviewtool. Het is de manifestatie van mijn missie om coaches te helpen.

In the end wil ik gewoon bijdragen het bewustzijn op aarde. Blijheid in de ogen zien van iedereen die ik op straat tegenkom. That’s all. Overigens zijn (vrijwel) al mijn goede vrienden coaches. Klanten zijn coaches. Oud-collega’s zijn coaches. Klanten worden vrienden. Coaches everywhere. xD

Goed, dit is het wel. Kijk gerust of het resoneert voor je. 🙂 Waar je keuze op zal vallen, in alle gevallen mag je me altijd alles vragen omtrent reviews of online marketing. Dat is waar het mij om draait, jou helpen zodat jij meer mensen beter kunt overtuigen en helpen. Hierdoor maken we er samen iets moois van (en bovenal: plezier!). 
Oh, bijna vergeten. Weet dat je Coachscore altijd 33 dagen gratis kunt proberen. Kijken of het (net nieuwe) systeem voor je werkt. 

Ik hoor je, goed weekend Marleen.

Wat denk je, is ze Coachscore uiteindelijk gaan gebruiken of niet? 😉

Deel deze post
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

× Chatten