fbpx

Interview met Liane, Coachscore-gebruiker van het eerste uur

Waarom reviews via Coachscore?

Eigenlijk had ik in het begin geen idee. Ik nam het omdat ik jou (Nieck) vertrouw. Jij, mijn marketing man, adviseerde me dus nam ik het.

Oh, en nu?

Nu ik de eerste reviews heb verzameld (op dit moment 14) vind ik het cijfer dat mensen kunnen geven echt een meerwaarde. Het is een stukje authentieker en objectiever dan het zelf verzamelen van reviews.

Want dat deed je daarvoor, zelf vragen om een review?

Coachings-clienten vroeg ik soms zelf om hun ervaring op een briefje te schrijven. Vervolgens zette ik zelf die ervaring op mijn website met een foto erbij. Of ik vroeg om een beoordeling via LinkedIn achter te laten.

Ah, ok. Je koos dus zelf de verhalen van klanten die je vervolgens op je website plaatste? Zoals je eigenlijk altijd ziet: een rond fotootje met een rooskleurig verhaaltje.

Dat klopt (rooskleurig). Niet met het ronde fotootje, eigenlijk zonder foto, maar ja, dat ja. Precies wat jij nu ook doet met dit verhaaltje.

Touché. 😉 Ik heb overigens niets tegen deze manier van reviews verzamelen.

Kijk, als coach ben ik niet zoveel bezig met mijn website en marketing. Ik kan en wil het niet allemaal weten. Mijn focus ligt bij mijn cliënten. Dit stukje, reviews en marketing, laat ik het liefst over aan jou.

Dat snap ik. Op dit moment is 9.4 je gemiddelde cijfer. Merk je een stijging in het aantal cliënten ten opzichte van daarvoor?

Mensen refereren wel eens aan de reviews die ze hebben gelezen. Mensen lezen ze dus, dat is fijn. Of er daadwerkelijk meer klanten door krijg, durf ik op dit moment nog niet te zeggen. Ik geloof dat mensen bij me komen als het nodig is. Reviews kunnen daarbij ondersteunen.

De Wet van Aantrekking dus… voor mij was dit een belemmerende overtuiging die voorbij kwam tijdens het opzetten van Coachscore. Want waarom een ‘mind-based’, min of meer ‘Westerse’ tool aanbieden aan coaches die toch wel zelf hun klanten aantrekken? Het antwoord was eenvoudig en toch bevrijdend. Ik geloof in ‘sell them what they want, give them what they need.’ We bieden reviews, gebaseerd op een onafhankelijk systeem waarbinnen niet te sjoemelen valt. Coachees worden middels reviews van anderen extra overtuigd om een keuze te maken voor een coach. Eenmaal gekozen, zal de coach ingaan op de situatie van de cliënt en wellicht deze persoon, die nog deels ‘rationeel’ overtuigd werd op basis van reviews, kan helpen aan diepere inzichten of een transformatie. Iets op te zeggen?

Mensen kiezen een coach meestal op gevoel. Maar als de mensen de coach nog niet kennen, is het moeilijk om op je gevoel af te gaan. Dán zijn onafhankelijke reviews wel fijn. En, als mensen toch meer hun ratio gebruiken om een coach te kiezen, dan zijn verhalen van anderen ook fijn. Eenmaal in het eerste gesprek kan de coachee hun rationele en gevoelsargumenten om een een coach al dan niet te kiezen, op één rijtje krijgen.

Als je al je klanten toch wel energetisch zou aantrekken dan zou er überhaupt geen marketing meer hoeven te bestaan. Ik geloofde deze overtuiging dus al heel snel niet meer. Dank voor je luisterend oor. En voor dit Interview, coach!

Graag gedaan Nieck. 🙂

Bekijk hier Liane haar reviews

Deel deze post
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *