Het verhaal achter Coachscore

Op mijn 21e levensjaar gebeurde er iets allesomvattends. Van de één op de andere dag leek mijn opgebouwde beschermingsmechanisme te zijn verdwenen. De door de jaren heen opgebouwde (schijn)veiligheid ervoer ik niet meer. De triggers waarvoor dit illusoire ‘ik-je’ die zogenaamde bescherming had gebouwd, waren er nog wél. Ik had geen idee wat me overkwam. Het trucje om me overal maar aan te passen aan mijn omgeving leek niet meer te werken. De ‘wereld’ kwam keihard binnen. Alsof er direct in m’n hart werd geboord. Ik wist niet hoe ik er mee om moest gaan.

Er volgden jaren van angst en ik ervoer een continue onderstroom van onrust. Geen idee wie of wat ik was, startte vanaf hier mijn weg terug. Als alles wat ik zogenaamd had opgebouwd ineens niet meer ‘was’, wie of wat was ik dan wel?

Tijdens dit pad, nu een jaar of 10, kreeg en krijg ik te maken met diverse coaches en helpers: lifecoaches, psychologen, ademcoaches, yogi’s, healers… Allen wisten ze me op hun manier verder te helpen.

De ondernemer in mij kon en wilde vaak direct al iets terugdoen voor deze helden. Zij het via social (ads), Google Ads, website, een e-mailmarketing of strategisch. Er ontstond(en) business, barterdeals en zelfs vriendschappen. Op een gegeven moment kwamen daar ook reviews bij. Hé, leuk voor een quote:

Business, barterdeals en vriendschappen. Op een gegeven moment kwamen daar ook reviews bij.

Waarom reviews? 

Het woord van de klant, mond-tot-mond of online, is veelzeggend voor de groei van een bedrijf. Je kunt nog zo hard van de daken schreeuwen dat je de beste bent, maar als je klant hier anders over denkt, waar sta je da? Vanaf mijn eerste baan in online marketing (2011) raakte ik gefascineerd door de kracht van online reviews en sindsdien is dit niet verandert.

Reviews vs. testimonials: authenticiteit vs. controle

Testimonials plaats je zelf. Met onafhankelijke reviews is niet te sollen. Testimonials zijn 100% veilig. Reviews ontvang je. Ze vragen om een bepaalde kwetsbaarheid. Welk gevoel krijg je bij de gedachte aan een onvoldoende? Ik hoor je denken: ‘Jaa, maar het oordeel van iemand is altijd subjectief!’. De wereld is dat ook. Waar ben je werkelijk bang voor? Er zijn klanten die liever nog wachten met reviews omdat ze er niet klaar voor te zijn. Dit vind ik fantastisch. Naast review-tool, maakt dit Coachscore óók een katalysator tot zelfonderzoek. Dit is waarvoor ik het doe.

Partner Klantenvertellen/KiyOh

Eind 2016, ik begon als freelance online marketeer, besloot ik om partner te worden van Klantenvertellen/KiyOh. Met meer dan 13.000 klanten zijn zij de review-marktleider in Nederland. Vanaf dat moment hielp ik klanten niet alleen met hun online marketing, maar ook aan meer authenticiteit, impact en klanten via de kracht van échte reviews.

Coachscore = coaches + onafhankelijke reviews 

Op een gegeven moment zat ik te dagdromen aan de telefoon met mijn toenmalige partnermanager (Niek) bij Klantenvertellen/KiyOh: “Hoe mooi zou het zijn als ik dit iedere dag kon doen? Een beetje jullie systeem verkopen.”, vertelde ik hem letterlijk. Waarop Niek: “Maar dat kan, hoor!”.

FUCK YES. Dit voelde letterlijk als thuiskomen in een wel heel fijn huisje. Het was niet moeilijk om een niche te kiezen; coaches (en bewuste ondernemers)! Alles viel samen. Coachscore was geboren.

Coachscore is een win-win-win oplossing voor coaches en coach-zoekenden. Coaches winnen aan betrouwbaarheid en nieuwe klanten. Coaches leren en groeien van feedback. Coach-zoekenden kunnen via de reviews van anderen een betere keuze maken en een online klik met een coach ervaren. Hoe beter de match, hoe groter de kans op succesvolle en duurzame sessies: de cirkel is rond. 

Teruggeven aan de groep die mijn leefbare leven nieuw leven inblies, is iets wat ik vanuit de grond van mijn hart het liefste doe. Het kost geen moeite, het geeft zelfs energie. Het is zó ‘logisch’. Coaches helpen mensen. Ik help hen, punt.

I help the people who help the people

Nieck de Weerd
Oprichter